سئو که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است، روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است.سئو به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استانداردهای گوگل جهت افزایش رتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مداوم به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همواره سعی در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و سایت هایی که بتوانند خود را به این سطح نزدیک کنند، شانس بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو نیاز به محتوای جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی سایت عالی است.
اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا هر نوع وب سایتی را مدیریت می کنید، به احتمال زیاد می خواهید ترافیک آن را افزایش دهید. اهمیت سئو اینجا مشخص می شود؛ زیرا کارکرد آن افزایش ترافیک ارگانیک آن است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان احتمالی سایت را از دست نخواهید داد، تلاش مداوم SEO است. سئو حضور آنلاین شما را بهبود می بخشد، ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید
با توجه به تعریف سئو، قرارگیری وب سایت شما در صدر نتایج گوگل با کلمات کلیدی مناسب، می تواند ترافیک هدفمند و بسیار ارزشمند به سمت سایت شما هدایت کند و در نهایت منجر به افزایش فروش و درآمد وب سایت شما شود. برای اکثر شرکت ها، موتورهای جستجو مهمترین کانال برای جذب کاربران به وب سایت شان است. کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به یک وب سایت می رسند، معمولاً به یک هدفی وارد وب سایت می شوند. این هدف کاملاً به قصد جستجو بستگی دارد و برای مثال می تواند فقط کسب اطلاعات یا حتی خرید یک محصول باشد. سئو همچنین نقش مهمی در جذب مشتریان جدید دارد؛ زیرا موتورهای جستجو اغلب مهمترین منبع برای آوردن کاربران جدید به یک وب سایت با استفاده از عبارات جستجوی عمومی هستند بهینه سازی مداوم موتورهای جستجو می تواند موفقیت طولانی مدت یک وب سایت را بدون سرمایه گذاری دائمی در تبلیغات پولی تضمین کند. سئو خوب می تواند سال ها یک کانال مطمئن و با ارزش ورود کاربران به یک وب سایت باشد، زیرا به شما قدرت در زمینه کاری خود می دهد، آگاهی از برند را افزایش می دهد و به مرور زمان توسط گوگل و کاربرانش به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد دیده می شود.
سئو شامل بهینه سازی وب سایت شما و محتوای آن است تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP )بالاتر ظاهر شود در حالیکه Google Ads یک بستر تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC )است SEO و Google Ads روی افزایش بازدیدکنندگان مرتبط در سایت شما تمرکز می کنند. اینکه SEO در مقابل Google Ads برای بازاریابی شما بهتر است یا خیر، بستگی به اهداف کسب و کار شما دارد. Google Ads برای شرکت هایی که بر خرید و فروش متمرکز هستند راه خوبی است این استراتژی برای صفحاتی که می خواهند نتایج فوری ببینند و بتوانند به محض راه اندازی دیده شوند بهترین راه است. اگر به دنبال ایجاد جریان مداوم ترافیک در طول زمان یا افزایش آگاهی از نام تجاری هستید، SEO برای شما بهتر است .این استراتژی به افراد بیشتری کمک می کند تا برند شما را پیدا کنند .با کمی زمان و تلاش می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده و به کسب و کار خود کمک کنید تا ترافیک بیشتری را به دنبال داشته باشد. PPC به شما کمک می کند به سرعت ترافیک کسب کنید و می توانید به محض انتشار آگهی خود، جذب مخاطبین را شروع کنید حال اگر SEO را هم اضافه کنید، شروع به جذب ترافیک طولانی مدت می کنید .استفاده از هر دو استراتژی به شما امکان می دهد از ترافیک بلند مدت و کوتاه مدت بهترین استفاده را داشته باشید پس اکثر بازاریابان توصیه می کنند از ترکیب SEO و Google Ads در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید تا به افزایش ترافیک و دیده شدن برند شما کمک کنند.
موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک میکند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه میکنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد.موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایتها در هنگام جستجوی کلیدواژههای مختلف توسط کاربران، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان میدهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شدهاست.بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجوگر، گوگل خواهد بود و در مورد نحوه بهینه سازی برای گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه دهی سایت در گوگل صحبت خواهیم کرد.البته بد نیست بدانید که بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنمای جامع سئو برای تمامی موتورهای جستجوگر یکسان است از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبهدهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ما تنها فاکتورهای رنکینگ در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.
سئو سایت، استفاده از تکنیکهای آزموده شده و قطعی است که میتواند سایت و صفحات داخلی آن را در سریعترین زمان ممکن در جایگاهی بهتر از رقبا درون موتورهای جستجوگر قرار دهد. این تکنیکهای اثربخش سئو تا حد زیادی تجربی هستند و به همین دلیل استفاده از یک مجموعه متخصص در این حوزه میتواند کمک بسیار زیادی به شما در کاهش هزینههای زمانی و مالی بکند. شما با استفاده از خدمات سئو سایت ریسک آزمون و خطاهای متعدد را از بین میبرید و سریع در کورس رقابت در گوگل قرار میگیرید. بودن در رتبههای برتر گوگل این امکان را به کسانی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند میدهد که بتوانند با شما و خدماتتان بهتر و سریعتر آشنا شده و شما را به درآمدهای باورنکردنی برسانند.
از آنجایی که SEO در رقابت معنا می شود، هر مجموعه ای که فعالیت بهتر، اصولی تر و هزینه بیشتری داشته باشد احتمالا در جایگاه بهتری قرار میگیرد. بنابراین ممکن است که مجموعه الف سئوی خود را امروز با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان سالانه آغاز کرده ولی پس از گذشت یک ماه یک مجموعه ای با ۵۰۰ میلیون بودجه وارد رقابت می شود. بنابراین چه بسا به احتمال زیاد مجموعه تازه وارد بتواند رتبه و جایگاه بهتری کسب کند. از طرف دیگر تشخیص رتبه بندی با گوگل است. گوگل بر طبق الگوریتم هایی که دائما تغییر میکند سایت ها را رتبه بندی می کند. بنابراین ممکن است با تغییر الگوریتم رتبه سایت ها نیز تغییر کند. ما درآسان رایان با رعایت اصول ثابت شده سئو سعی میکنیم که فعالیت درست و اصولی داشته باشیم و رشدی پایدار و مستمر را نیز بدست آوریم. اما معمولا در قرارداد های SEO برای آسودگی خاطر بیشتر کارفرما فاکتورهایی تعیین کرده و در صورت نرسیدن به آنها برای خودمان جریمه درنظر می گیریم.
سئو یکی از بخشهای مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد میکنند. امروزه بهتر دیدهشدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسبوکارها دارد زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند. کسب رتبه بهتر در گوگل از مهمترین اهداف سئو است. تحقیقات مختلف نشان داده کسب رتبه بهتر در گوگل بیانگر اعتبار بیشتر آن کسب و کار نزد کاربران است. سرچ کردن در موتورهای جستجو برای بسیاری از برندها و کسبوکارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیلکننده سایر کانالهای بازاریابی است.
ترافیک در سئو رایگان است: با سرمایه گذاری روی سئو و کسب رتبه، شما بابت هر کلیک نیازمند پرداخت هزینه به گوگل نیستید. در واقع جایگاه شما وابسته به تعداد کلیک و تعدا د افراد بازدیدکننده نیست. ترافیک ناشی از سئو مستمر است: برخلاف تبلیغات در گوگل، ترافیک ناشی از سئو مستمر و یکنواخت است. در تبلیغات کلیکی با اتمام شارژ حساب گوگل ادز، نمایش سایت در صفحه نتایج جستجو را متوقف میشود. با سرمایه گذاری در سئو و کسب رتبه بالا، ترافیک سایت مستمر خواهد بود و در هنگام توقف سرمایهگذاری روی سئوسایت رتبه سایت تغییرات ناگهانی نخواهد داشت. بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینکهای تبلیغاتی در گوگل ندارند: لینکهای تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت (Ad) به معنی تبلیغات مشخص شدهاند. تحقیقات نشان داده بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینکهای تبلیغاتی ندارند و با نادیده گرفتن لینکهای تبلیغاتی به سراغ نتایج بعدی میروند.
شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بیراه هم نرفتهاید؛ زیرا بیتردید، بهینه سازی سایت قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود میبخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور میکنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که بهینه سازی سایت به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.
جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وبسایتها را به خود اختصاص میدهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار میرود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر میشود. همانطور که بازاریابان میدانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابلتوجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در اختیار دارد. این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه میکنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.
جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وبسایتها را به خود اختصاص میدهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار میرود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر میشود. همانطور که بازاریابان میدانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابلتوجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در اختیار دارد. این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه میکنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.
اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کنیم که رشد ارگانیک، آرزوی تمامی کسب و کارهاست؛ اما شرکتهای مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشتهاند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آوردهاند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبکهای کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهمترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است. برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او میدهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب میکند و وارد سایت میشود. در واقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی یک سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه میخواهند، دست یابند.
به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکت های کوچک و متوسط را تعیین میکند. سئو محلی، بهینه سازی سایت برای محدوده ای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحتتری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد میکنند و شما را یک گام به معامله نزدیکتر میسازند. متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قولهای رایج آن بخش، انجام میدهند. راه اندازی شبکههای اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکی از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در دیگر سایتها مانند Yelp ، Home Advisor تاثیر زیادی دارد.
بیتردید از مهمترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و بررسی است. بنابراین استفاده هوشمندانه صاحبان کسب و کارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسهکننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن میزند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکانهای مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات اثربخشی خود را بیش از همه در سئو محلی نشان میدهد.
یکی از مهمترین تکنیک های سئو این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر میپذیرد؛ بنابراین صاحبان سایتها و کسب و کارها باید اقدامات بهینه سازی سایت را همواره ارزیابی کنند. از خاطر مبرید حالا که دنیای جستجو در اختیار گوگل قرار دارد، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر میدهد؛ بنابراین نظارت مستمر برای رقابت موثر را فراموش نکنید. تغییرات عمده در الگوریتم های بازدید از سایت و فروش را همیشه بررسی کنید. همه میدانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خود را تغییر میدهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست میدهید.
محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب میشود. حفظ رتبه خوب بهینه سازی سایت با درک محیط جهانی وب، همبستگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیکهای شرکتهای تجاری و رقبای محلی، میتوانید خدمات seo را بهروز و بهینهتر اجرا کنید.
هیچکس منکر هزینههای سئو برای بهبود طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربری نیست؛ اما سئو به نسبت بازده بلندمدتش، بهصرفه است. در حقیقت می توان گفت بهینه سازی سایت هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایهگذاری است و مانند اغلب پدیدههای موجود در عالم، هرچه به آن توجه بیشتری کنید، پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در همان سال اول تاثیرات مثبتی خواهد داشت که تا سالها پایدار میماند؛ اما با پیشرفت و رشد بازار، باید تغییرات بازار را از نزدیک دنبال کنید. هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت کسب و کار شما در بازار بهتر خواهد بود.
اندازهگیری خدمات seo با استفاده از ابزارهای مختلفی که استفاده از اغلب آنها رایگان است، مانند گوگل سرچ کنسول، انجامشدنی است؛ اما آنچه شما را به مراجعه به متخصص سئو نیازمند میکند، پیدا کردن همبستگی است. هیچ ابزاری نمیتواند با قطعیت به شما اعلام کند که کلمات کلیدی در افزایش نرخ کلیک سایت نقش بیشتری داشته اند یا اصلاح تجربه کاربری. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار میدهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتی که ارتباط عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید. معمولا صاحبان کسب و کارها و مدیران سایتها دوست دارند بدانند کجا قرار گرفتهاند، چگونه به اینجا رسیدهاند و با در پیش گرفتن چه رویکردی به جایگاه بهتری دست پیدا خواهند کرد؛ اما هیچ راهی جز تجربه و کمک گرفتن از مشاوران وجود ندارد.
سئو حرفه ای سایت نه تنها موجب کشف و ارتقای کسب و کار میشود، بلکه فرصت های ویژهای برای درخشش برند فراهم میکند. هرچه نام تجاری شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های بیشتری برای رشد خواهید داشت. اجرای حرفه ای سئو سایت، شما را متوجه این قابلیت خواهد کرد.
این موضوع یک راز یا واقعیتی نیست که گوگل از شما پنهان کرده باشد. مطالعهای که اخیرا انجام گرفته است، نشان میدهد معمولا سه نتیجه اول صفحه جستجو گوگل، نزدیک به ۴۰ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص میدهند و نزدیک به ۳۰ درصد از لینک های صفحه اول و دوم گوگل هیچ کلیکی دریافت نمیکنند. بنابراین فراموش نکنید که اگر در نتایج صفحه اول گوگل نیستید، یعنی دیده نمیشوید و باید به دنبال راهحل بگردید.
هر صفحه ای که در سایت ها ساخته می شود برای دیده شدن نیاز به ایندکس شدن داد. اگر گوگل یا دیگر موتورهای جستجو، سایت شما را ایندکس نکند، سایت شما در نتایج جستجو قابل دیدن نخواهد بود.
در دیواس های مختلف از جمله موبایل باید برای سئو بهینه شوند تا دو تا از مهمترین معیارهای نرخ تبدیل به مشتری و برگشت سرمایه، یعنی بهتر دیده شدن و سرگرم کردن کاربرها برای مدت طولانی تر را به همراه داشته باشد.
هر قدر سرعت فراخوانی صفحات یک وب سایت بالاتر باشد در فاکتور زمان لود سایت، کاربران آن سایت راضی تر بوده و این موضوع در دراز مدت موجب بهبود عواملی نظیر UX ، افزایش فروش و برندینگ می شود.
سئو تصاویر، علاوه بر زیبایی سایت شما، سرعت بارگذاری صفحات را نیز بهبود میبخشد و باعث می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند که خود امتیاز بزرگی برای حفظ رتبه بندی در سئو به شمار میرود.
از لینک های داخلی صرفا در مواردی که به صفحات مرتبط دیگر اشاره می شود استفاده می شوند تا کاربر نیز در استفاده از وبسایت، راحتی بیشتری داشته باشد وبا دادن سیگنال های با کیفیت تر از لینک ها به موتورهای جستجوگر به خزش بهتر کمک کند.
تحقیق کلمات کلیدی برای مشخص کردن مرتبط ترین و محبوب ترین کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر مخاطبان در آن بیزینس، افزایش بازدید سایت و بالا بردن رتبه سایت در گوگل را به دنبال خواهد داشت.
بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است به سادگی و با استفاده از افزونههای افزایش سرعت سایت وردپرس نظیر Wp-Rocket و Asset Clean Up میتوانید سرعت سایت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.
استفاده از یک هاست سریع، مساله مهمی است که باید برای آن هزینه کنید. میزبانی سایت در یک هاست ارزان میتواند به قیمت هدر رفتن تمام تلاشهای شما برای بهبود سئوی سایت تمام شود. در هنگام خرید هاست از خرید هاستهای اشتراکی ارزان قیمت بپرهیزید و موقعیت مکانی سرور هاست را نزدیک به کاربرانتان انتخاب کنید. قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما پروتکل HTTP/2 را پشتیبانی میکند اطمینان حاصل کنید. پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریعتر سایت شما خواهد داشت. برای بررسی اینکه آیا هاست کنونی سایت شما از این پروتکل پشتیبانی میکند یا خیر به این لینک رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید.
یکی دیگر از روشهای افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا است. CDN مخفف عبارت Content Delivery Network به معنای شبکه توزیع محتوا میباشد و عبارتست از شبکهای از سرورها در نقاط مختلف جغرافیایی که در کنار هم کار میکنند و هدف آنها ارسال محتوای سایت از سرور نزدیکتر به سمت کاربر به منظور افزایش سرعت لود سایت است.
یکی از روشهای ساده برای افزایش سرعت بارگذاری سایت کاهش حجم تصاویر و استفاده از تصاویر با ابعاد متناسب با محل استفاده میباشد. در قسمت بعدی درباره نکات مهم سئو تصاویر و بهینه سازی تصاویر بیشتر توضیح خواهیم داد.
سادهترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژههای مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. الگوریتم کار تمام ابزارهای جستجوی کلیدواژه مثل هم است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی میکنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده لیستی از کلیدواژههای مرتبط نشان میدهد. ابزارهای رایگان و غیررایگان متفاوتی برای استخراج کلمات کلیدی وجود دارند و بطور کلی ابزارهای تجاری تحقیق کلمات کلیدی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرارخواهند داد و به شما کمک خواهند کرد در وقتتان صرفه جویی کنید. ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
سئو تکنیکال در سال های اخیر توانسته است جایگاه خود را در کنار سایر روش های سئو مانند بازاریابی محتوا و ایجاد بک لینک پیدا کند و نقش مهمی را در بهبود رتبه های سایت ایفا کند. سئو تکنیکال یک بخش بسیار مهم از مراحل سئو است که بیشتر به استاندارد بودن قالب سایت و راحتی ایندکس صفحات سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد و کمک میکند خزنده های موتورهای جستجو متوجه شوند وبسایت موثری دارید و تلاش میکنید بهترین تجربه را برای کاربران تان رقم بزنید. برای شروع فرآیند بهینه سازی سایت، پیش از هر چیز به یک سایت استاندارد و سئو بیس نیازمندیم.
مجموعه اقدامات شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز محتوای رقبا، تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوای ارزشمند و سئو شده، برچسب گذاری و دسته بندی صحیح صفحات، لینک سازی داخلی سایت به صورت اصولی و … را سئو داخلی می نامند. موفقیت در سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل بدون در نظر گرفتن موارد سئو داخلی و محتوایی تقریبا غیرممکن است. سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار میبرید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سئو محتوا و تکنیکال مهمترین بخشهای سئو داخلی هستند. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید.
انجام موارد سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند و سئو شده می تواند سایت شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای رسیدن به جایگاه نخست گوگل و رقابت با سایت های قدیمی تر به لینک سازی خارجی اصولی و هدفمند برای سایت خود نیاز دارید. اگرچه گوگل تغییراتی در نحوه کار با بک لینک ها در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو انجام داده است، اما همچنان بک لینک ها نقش خود را در رتبه بندی سایت ها در نتایج دارند. بنابراین گرفتن لینک به وب سایت خود، بخش مهمی از هر استراتژی مناسب SEO است؛ نه تنها این لینکها به بهبود موقعیت سایت شما در نتایج میکنند، بلکه آنها میتوانند به شهرت برند و اعتبار دامنه سایت شما نیز کمک کنند. سئو خارجی یا OFF Page SEO شامل روشهایی است که در خارج از سایت بکار گرفته میشود تا پس از بکارگیری قانونهای سئو داخلی به ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی میکند که رعایت آنها میتواند در موفقیت سایت نقش چشم گیری داشته باشد. طبیعی بودن، موضوع بسیار تاثیر گذاری در سئو خارجی است و باید تلاش کنیم قواعد ثابت سئو به طبیعی ترین شکل ممکن بکار برده شود تا موفقیت تضمین شود. به طور خلاصه می توان فعالیت در شبکه های اجتماعی، انجمن ها، خرید بک لینک به صورت رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا سئو خارجی نامید.
یکی از نگرانی بسیاری از افراد اعتماد به اشخاص یا شرکت هایی هستند که خدمات seo ارائه می دهند. برای بدست آوردن یک اطمینان نسبی ابتدا شما می بایست بررسی نمایید شرکتی که ادعای ارائه خدمات سئو می نماید خود چه جایگاهی در موتورهای جستجو دارد. اگر ترافیک قابل قبولی از سمت موتورهای جستجو داشت، سپس شما می بایست برخی نمونه کارهای سئو آن شرکت را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا همان کاری که برای خود انجام داده است، برای مشتریانش انجام شده است یا خیر. حال با بررسی موارد قبلی شما می توانید حداقل از این مسئله اطمینان حاصل نمایید که شرکت مورد نظر دارای توانایی جهت انجام این خدمت می باشد ولی باز این دلیل کافی نخواهد بود. از این رو تضمین های کافی جهت انجام موضوع قرارداد می تواند تا حدی خیال شما را آسوده سازد. یکی از نکات مهمی که صاحبان کسب و کارها می بایست از آن اگاهی داشته باشند این مسئله است که فقط موتورهای جستجو، وب سایت شما ارزیابی می کنند و جایگاه شما را مشخص می نمایند از این رو در بسیاری موارد تضمین جایگاهی خاص توسط افراد عملا غیر ممکن خواهد بود.
Mahtika.ir
طراحی سایت اختصاصی و سئوکلمات کلیدی دارای رتبه
Erfan.ir
مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفانکلمات کلیدی دارای رتبه
kolbeh.ir
شهراملاککلمات کلیدی دارای رتبه
Ortino.ir
ارائه دهنده تجهیزات ارتوپدیکلمات کلیدی دارای رتبه
Tabakhiqasr.com
فروش اینترنتی کله پاچهکلمات کلیدی دارای رتبه
daarbast.net
اجاره و نصب داربست فلزیکلمات کلیدی دارای رتبه
سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization و به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. شما با سئوی سایت خود میتوانید رتبۀ خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید تا سایت شما در رتبههای بهتری نسبت به رقبا نشان داده شود. سئو یکی از بهترین و مؤثرترین روشهای ایجاد ترافیک محسوب میشود که به نسبت روشهای دیگر دیجیتال مارکتینگ هزینه بسیار کمتر ولی اثربخشی بسیار بیشتری دارد.
سئو سایت یک پروسه زمانبر است که با توجه به تجاربی که در پروژههای قبلی داشتیم بهترین زمان برای کسب نتیجه موردنظر مشتری چیزی در حدود 6 تا 1 سال با توجه به سختی کلمه کلیدی متغیر خواهد بود.
بله هر ماه به صورت مکتوب تمامی کارهایی که برای سئو روی سایت شما انجام شده به صورت کلی یک گزارش به شما خواهیم داد.
سئو سایت بصورت تضمینی انجام می شود و در صورت عدم تحویل پروژه مبلغ بازگشت داده می شود.
دپارتمان خدمات سئو آسان رایان با داشتن متخصصان حرفه ای سئو و چندین نمونه کار موفق در کلمات رقابتی و در حوزه های مختلف کاری که در همین صفحه می توانید مشاهده کنید، می تواند کسب و کارها شما را به رتبه های برتر گوگل برساند.
تیم حرفه ای آسان رایان وب سایت شما را از طریق اقدامات سئو کلاه سفید مانند تولید محتوا مفید و هدفمند، بهنیه سازی محتوا از لحاظ سئو و بهینه سازی سئو فنی سایت انجام میدهد و با توجه به محدودیت بودجه و زمان از تکنیک های کلاه خاکستری ایمن برای لینک سازی استفاده می کند تا یک نتیجه پایدار و استاندارد را به کارفرما تحویل دهد.
بعد از پایان پروژه و قرارگرفتن کلمات کلیدی کارفرما در صفحه اول گوگل، قرارداد پشتیبانی سئو و نگهداری رتبه ها منعقد می شود و اقدامات لازم جهت حفظ و حتی ارتقای رتبه ها انجام میپذیرد.
ما به جای دادن وعدههای دروغین، مانند کسب رتبه گوگل یک ماهه! تضمین میکنیم که به تمامی مفاد قرارداد پایبند باشیم. خدمات سئو را توسط کارشناس حرفه ای انجام دهیم. همچنین، هرگز از تکنیکهای کلاه سیاه استفاده نکنیم.
ما در وبلاگ آسان رایان در آموزش تنهایتان نمی گذاریم!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities